آموزش تصویری تابع if در اکسل

توی این ویدیو در خدمت شما هستیم با آموزش تصویری تابع if در اکسل که جزو یکی از پرطرفدار ترین و پرکاربرد ترین فرمول های این نرم افزار محسوب میشود.

فرمول if همانطور که از اسمش پیداست ، اساسا در قالب یک فرمول شرطی عمل میکند ، این فرمول طبق شرطی که به آن تعریف میکنید بصورت آنی سلول تعریف شده را مورد ارزیابی و خروجی را در سلول فرمول نویسی شده به شما باز میگرداند.

قبل از هر گونه آموزش متنی از شما دعوت میکنیم تا آموزش جامع و آموزش تصویری تابع if در اکسل را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

 

در صورتی که مشکلی در مشاهده ویدیوی بالا دارید میتوانید با کلیک بر روی این لینک این ویدیو را در سرویس آپارات مشاهده کنید.

 

تابع if در اکسل

بهتر است این موضوع را بدانید که فرمول if به تنهایی قابلیت و کاربرد خیلی زیادی ندارد ، اما در صورتی که این تابع را بصورت if تو در تو (استفاده از چند if بصورت پشت سر هم) و یا حتی با توابع دیگر مانند and و or و حتی vlookup و hlookup و سایر توابع مهم دیگر ادغام کنید خروجی بسیار پیشرفته تری به شما خواهد داد

این را هم عنوان کنیم که طی روز های آینده ادغام این تابع با توابع دیگر که در بالا نامبرده شده اند و همچنین سایر توابعی که عنوان نشده اند به مرور آموزش خواهیم داد.

جهت یادگیری درست این تابع می بایست به مرور تمرین های متنوعی انجام دهید.

 

تابع if تو در تو

تابع if تو در تو بدین معنی است که چندین فرمول if پشت سر هم تعریف گردد و در این سیستم if تو در تو هر if به if قبلی شرط جدید میگذارد.

نمونه ای از if تو در تو را در تصویر زیر ببینید : (آموزش 0 تا 100 تابع if تو در تو به زبان ساده به زودی منتشر خواهد شد)

آموزش تصویری تابع if در اکسل - تابع if در اکسل - تابع if تو در تو -  کاربرد تابع if در حسابداری -  مثال های تابع if در اکسل -آموزش if در اکسل

در نمونه فرمول بالا که میبنید بیشتر از 20 بار if تکرار شده است ، این سیستم تو در تو برای نمایش تاریخ انجام داده شده است.

پس از ساخت و تولید ویدیوی آموزشی if تو در تو ، لینک پست این آموزش در این قسمت وارد خواهد شد.

 


پیش تر آموزش 0 تا 100 نرم افزار اکسل را برای شما عزیزان بصورت کاملا رایگان قرار داده ایم ، در صورتی که تمایلی به آموزش کامل این نرم افزار دارید بر روی این لینک کلیک کنید.


 

از اینکه پست های دانش مدیا را دنبال میکنید و از آنها حمایت میکنید بسیار خرسندیم و از شما عزیزان کمال تشکر داریم .

لطفا سوالات و مشکلات خود را در فرم دیدگاه در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید حتما به آنها پاسخ خواهیم داد.


برچسب های پست :
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.