کاربردهای اکسس | مایکروسافت اکسس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مایکروسافت و کاربردهای اکسس به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات مورد نیازتان را به راحتی تجزیه و تحلیل کنید و داده‌ها را با کارایی بیشتری نسبت به اکسل (یا سایر برنامه‌های مربوطه) مدیریت نمایید. پیش تر خواهیم خواند که اکسس چه کاربردهایی دارد؟

از جمله مزیت‌های اکسس خطاها و تناقضات و مقادیر ناسازگار کمتر آن است. همچنین با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی که با استفاده از آن ایجاد می‌کنید، به راحتی می‌توانید داده‌های خود را ذخیره، ایمن سازی و کنترل نمایید.

هرچند که بسیاری از افراد با کاربردهای اکسس آشنا نیستند، اما قابلیت‌های این برنامه برای مدیریت داده‌ها بسیار جالب توجه است. به همین دلیل ما برای شما آموزش اکسس پیشرفته را فراهم کردیم تا به سادگی از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

کاربردهای اکسس | مایکروسافت اکسس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قابلیت ها و کابردهای اکسس

از جمله ویژگی‌های اکسس این است که می‌توانید هنگام کار از زبان پرس و جوی SQL استفاده کنید و اطلاعاتتان را به صورت جداگانه ذخیره نمایید. براری ایجاد فرم‌های ورود اطلاعات، این ابزار بسیار کارآمد است.

هرچند برخی ادعا می‌کنند که اطلاعات موجود در اکسس را نمی‌توان با سیستم‌های بزرگ‌تر یکپارچه کرد اما این امر صحت ندارد و به راحتی می‌توان داده‌های اکسس را به سیستم‌هایی مثل SQL Server منتقل کرد.

به طور کلی هر وقت که با داده‌های زیادی سر و کار دارید، می‌توانید از اکسس استفاده کنید. در ادامه با کاربردهای اکسس بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. کاربردهای اکسس در ایجاد سریع و آسان پایگاه‌های داده:

در بین کاربردهای اکسس، مهم‌ترین مورد این است که این برنامه ابزاری عالی برای کنترل اطلاعات و ایجاد پایگاه‌های سفارشی می‌باشد.‌

کاربردهای اکسس | مایکروسافت اکسس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همچنین با توجه به اینکه زبان برنامه نویسی آن، VBA است، بسیار کاربر پسند است و به آسانی می‌توانید یک بانک اطلاعاتی بسیار انعطاف پذیر و سازگار در آن ایجاد کنید.

اگر مجبورید اطلاعاتتان را به صورت دستی وارد کنید، قابلیت‌های اکسس بی‌شک نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

2. کاربردهای اکسس در ایجاد بانک‌های اطلاعاتی با جداول زیاد:

وقتی با جدول‌های زیادی سر و کار داشته باشید، نیاز به یک بانک اطلاعاتی رابطه‌ای مثل اکسس دارید.

کاربردهای اکسس | مایکروسافت اکسس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این نکته را هم در نظر بگیرید که اکسس عضو خانواده بزرگ Microsoft Office است. یعنی با سایر نرم افزارهای MS Office مانند Word ، Excel و Outlook کاملاً یکپارچه می‌باشد. در نتیجه کار با آن بسیار راحت‌تر خواهد بود.

3. کاربردهای اکسس در بانک اطلاعاتی کارآمد برای شرکت‌های بزرگ:

قابلیت‌ها و کاربردهای اکسس حد و مرزی ندارد. همانطور که می‌دانید شرکت بزرگ مایکروسافت سازنده این نرم افزار است و مطمئنا اجازه نمی‌دهد از بازار عقب بماند. اگر شرکت بزرگی را اداره می‌کنید و نگران اطلاعات مشتریان، فروش، کارمندان و … هستید، اکسس را فراموش نکنید.

4. کاربردهای اکسس در تهیه گزارش‌های دقیق :

از دیگر کاربردهای اکسس این است که به راحتی می‌توانید با استفاده از آن گزارش‌های دقیقی ایجاد کنید. مطمئنا هر چه داده‌ها بیشتر باشند، به گزارش‌های بیشتری نیاز است.

در نرم افزارهای ساده‌ای مثل اکسل، برای تهیه گزارش نه تنها امکانات چندانی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد، بلکه کار با آن‌ها هم دشوار است. این در حالی است که برای تهیه گزارش در اکسس تنها باید وارد بخش Report Wizard شوید و اطلاعات، طرح و رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

تنها با انجام همین کارهای ساده، گزارش دقیقی از داده‌های مورد نظرتان به دست می‌آورید. حتی اگر از قالب‌های پیش فرض آن هم خوشتان نیامد، می‌توانید قالب مورد نظر خودتان را ایجاد کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

  • کاربردهای اکسس


برچسب های پست :
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.